073-2865666 :’טל
English

תוכנית שיווק באינטרנט

מודל לתוכנית שיווק ומכירות באינטרנט

סקירה

קיימים מספר עקרונות בכתיבת תכנית שווקית:
על התוכנית להיות תוכנית שיווקית הוא שהתוכנית תהיה הגיונית ותוצאה של תהליך פיתוח מושלם.
על התוכנית להיות ישימה וברת ביצוע לצורך השגת המטרות שהוצבו בה.

  • התכנית אמורה להוות גורם לדו-שיח מתמיד ביניכם ובין הלקוחות שלכם.
  • לרוב, תוכניות שיווק מכסות טווח של שלוש שנים. נהוג להעריך אותן אחת לרבעון ולהתאימן לשינויים בסביבה התחרותית.
  • כמו כן, לרב, תוכניות שיווק מכסות טווח של שלוש שנים. נהוג להעריך אותן אחת לרבעון ולהתאימן לשינויים בסביבה התחרותית.

1. תמצית מנהלים
הציגו את החברה ופרטו את עיקרי התוכנית. אל תשאירו הפתעות לסוף! תתחילו מיד בתיאור הנקודות הכי מרשימות, אם עם זאת תזכרו להציג הכול בפשטות.
1.1 תארו את עיקרי המודל העסקי של האתר.
1.2 הציגו את מטרות ויעדי אתר האינטרנט.
1.3 הגדירו את קהל היעד שלכם, הנישה שבחרתם, הערכות לגודל השוק והפוטנציאל השיווקי.
1.4 הציגו את הצוות שינהל ויתחזק האתר.
1.5 סכמו את המטרות והתוצאות הפיננסיות הצפויות - מכירות, רווחיות, תזרים מזומנים. 

2.  סקר שוק על הסביבה האינטרנטית
2.1 העריכו את מספר הגולשים הפוטנציאלים, גודל שוק, המטרה שלכם במונחים כספיים, מגמות בשוק.
2.2 הציגו בקצרה את המתחרים העיקריים, אסטרטגיה שיווקית, שיטות הפרסום, תנועה באתר, לאלו תועלות הם משתמשים באתר, האם הפעילות הצליחה לייצר הכנסות ורווחים? אם כן, כמה? לימוד וניתוח של סיפורי הצלחה וכישלון בשימוש באינטרנט.
2.3 ניתוח מעמיק של קהלי היעד, הגדירו את שוק המטרה! מי הלקוח הממוצע? מה מחפש הלקוח הממוצע? הכנת פרופיל לקוח.
2.4 שימושים עיקריים של קהלי היעד שלכם באינטרנט, לדוגמא: צורכים תוכן, רגילים לבצע קניות באינטרנט, משתמשים בעיקר בדואר אלקטרוני. 

3.  המטרות של האתר
לדוגמא:
3.1 להגדיל מכירות ורווחים.
3.2 למכור מוצר או שרות.
3.3 להציג קטלוג מוצרים.
3.4 לגייס לקוחות חדשים.
3.5 לשפר שרות לקוחות.
3.6 להגדיל את מספר המבקרים ואת קריאת הדפים.
3.7 לבנות מותג לצורך הגברת להגביר המודעות לחברה ולמוצרים.
3.8 לתת מידע - על החברה, מוצרים, מבצעים.
3.9 לייעל המערך עם - ספקים, מפיצים, חברות בת. 

4.  מדדים כמותיים לבחינת העמידה ביעדים:
4.1 מספר כניסות, אחוזי הקלקה.
4.2 כמה מהפעולות הנ"ל התבצעו באתר - הרשמה לניוזלטר, מספר רכישות, מספר לידים וכו'.

5. בחירת האסטרטגיה השיווקית וכלי הפרסום והשיווק באינטרנט
5.1 המודל העסקי- כיצד מרוויחים? כיצד יוצרים ערך ללקוח ?
5.2 פלחי השוק בהם נתמקד.
5.3 מדיניות מוצרים - להציג את סל המוצרים, שירותים שהחברה מציע. יש לציין איזה נתח יש לכל מוצר מסך המכירות והרווחים.
5.4 יצירת יתרון תחרותי - הדרכים ליצירת ערך גדול יותר מהמתחרים ללקוח
5.5 תוכנית פרסום וקידום מכירות - פירוט של שיטות והכלים האינטרנטיים הנבחרים ליצירת תנועה באתר.
5.6 שיטות כלים וערוצים לקידום האתר מחוץ לאינטרנט.
5.7 ניתוח SWOT : רשימה של החזקות, החולשות, האיומים והזדמנויות. 

6. תוכנית עבודה
יש לבנות תוכנית פעולה מציאותית, לפי משימות ולו"ז, שתטפל בכל המשימות על פי המודל הנבחר.

7. תקצוב תוכנית השיווק באינטרנט
בניית תקציב על פי לוח הזמנים בתוכנית העבודה - לדוגמא: עלות הקמת האתר ואחסנתו, עדכונים שוטפים, פרסום, עלויות הצוות שינהל ויתחזק האתר.

8. בקרה, משוב ושיפור התוכנית

שם
טלפון
דוא''ל