073-2865666 :’טל
English

מחקר מילות מפתח

החשיבות של מחקר מילות מפתח
שלב חשוב ומכריע בקידום האתר דרך מנועי חיפוש זהו השלב הראשוני של מחקר מילות מפתח. אם תכוונו את כל המאמצים שלכם לקידום האתר עבור מילות מפתח שאינן נמצאות בשימוש, או עבור מילים שכמעט בלתי אפשרי להשיג עבורן דירוג טוב בגלל התחרות, אתם עלולים לבזבז חודשים של המתנה לפני שתבינו שאתם צריכים לשנות כיוון. חלק ניכר מהעבודה המושקעת בקידום האתר מבוסס על מילות המפתח הנבחרות בשלב ראשוני זה, לכן חשוב לבחור את המילים המתאימות ביותר מראש.

מילת מטרה – מילה או צירוף מילים שעבורם נעשים מאמצים לשיפור דירוג אתר בתוצאות מנועי החיפוש.

מילת מטרה טובה (או צירוף מילים טוב) היא מילה שעבורה תוכן האתר עונה על ציפיות המשתמש במילה זו במנוע החיפוש למציאת האתר. מבחינת בעל האתר, בנוסף להיותה רלוונטית לאתר, מילת חיפוש טובה היא גם מילה פופולארית שרבים משתמשים בה ושעבורה ייכנסו כמה שיותר מבקרים לאתר. מבחינת מקדם האתר מילת מפתח טובה היא גם מילה שעבורה ניתן לשפר אתר דירוג האתר באופן מעשי במסגרת התקציב ולוח הזמנים.

קריטריונים לבחירת מילות מפתח למטרה

קריטריון 1: ספציפיות, רלוונטיות
רלוונטיות שיווקית – עד כמה הביטוי רלוונטי מבחינה שיווקית? האם כל מי שמחפש את הביטוי ויגיע אל האתר יהפוך ללקוח בסבירות גבוהה?
מחפשים הנכנסים לאתר חיפוש מכניסים מילת מפתח או צירוף מילים, לוחצים על כפתור ומצפים שאתר החיפוש יספק להם תוצאות שעונות על השאילתה. כאשר התוצאות לא מספקות רב המחפשים יעדיפו לנסות לחפש שנית באמצעות שאילתה יותר ספציפית מאשר לדפדף אל תוך עמודי התוצאות הפנימיים שאתר החיפוש מספק. חלק ניכר מהשתמשים באתרי החיפוש למדו עם הזמן שעל מנת להוציא את המקסימום מהחיפוש עליהם להזין את אתר החיפוש ביותר ממילת מפתח אחת. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר המשתמשים בצירופים של שתיים ושלוש מילות חיפוש (או יותר).
מילות מפתח ספציפיות הן מילים וצירופי מילים יותר רלוונטיים לתוכן האתר ולשירותים ולמוצרים שהאתר מציג. כאשר אתר נמצא עבור מילת מפתח ספציפית הסיכויים גדלים שהמבקר באתר יישאר יותר זמן באתר, ישתמש באתר (אם האתר מציע תוכן אינטראקטיבי), יצור קשר לקבלת פרטים נוספים ואף יהפוך ללקוח.
רב הגולשים לומדים ששאליתה יותר ספציפית תעזור להם למצוא את מבוקשם. קידום אתר במנועי חיפוש זהו המאמץ לגרום לאתר להמצא עבור כמה שיותר שאילתות ספציפיות הקשורות ישירות אל האתר.

קריטריון 2: פופולאריות, שימושיות
פופולאריות – כמות חיפושים משוערת – כמה פעמים בחודש מתבצעים חיפושים לצירוף החיפוש שבחרנו? (ככל שהערך גבה משמע שיותר אנשים משתמשים בביטוי החיפוש)
מילות מפתח פופולאריות נמצאות בשימוש על ידי מספר גדול של משתמשים. לא מספיק שמילת מפתח היא רלוונטית לאתר – אם אף אחד לא משתמש במילה זאת לחיפוש, גם אם האתר ידורג במקום הראשון עבורה, מבקרים לא יגיעו אל האתר. הרבה אתרים מופיעים ראשונים עבור שם החברה שלהם, אבל אף אחד לא יחפש חברה מסוימת אלא אם כן שמע עליה מראש. על מנת שיגיעו מבקרים חדשים לאתר צריך להיות מדורגים גבוה עבור מילות מפתח שהרבה מחפשים משתמשים בהן.

קריטריון 3: תחרותיות
רמת התחרות – כמה תוצאות חיפוש מתקבלות כאשר מבצעים חיפוש לכל צירוף מילים? (ככל שהמספר גבוה, הביטוי תחרותי יותר ושקה יותר לקדם אותו באופן יחסי(
בדרך כלל, ככל שמילת חיפוש היא פופולארית יותר, היא גם יותר תחרותית כך שגם יותר קשה להשיג עבורה תוצאות. בתחילת התהליך של קידום אתר במנועי חיפוש ממולץ לכוון את המאמצים למילות המפתח שיותר קל להשיג עבורן תוצאות. בדרך כלל מדובר בצירופים של שתיים ושלוש מילים שהם יותר רלוונטיים לאתר ופחות תחרותיים, אך עדיין נמצאים בשימוש על ידי מספר משמעותי של מחפשים.
תחרות בתשלום – כמה מודעות בתשלום (Adwords, Overture) עולות כאשר מחפשים את הביטוי?

ניתוח התוצאות ויישומן
אחרי שסיימנו לגבש את רשימת מילות המפתח, וקיבלנו את מירב הנתונים – יש בידנו כלי לקבלת החלטות שיווקיות:
• באילו מילים להתמקד?
• מאילו מילים להיזהר?
• האם להשתמש בנוסח יחיד? רבים? הטיה או מילות חיבור מסוימות?

מעקב אחר התוצאות
המעקב אחרי התוצאות מבוצע בשני מישורים. המישור הראשון הוא מישור בדיקת הלוגים של האתר שלכם במטרה לבדוק מספר דברים:

1. מילות חיפוש מוצלחות
אילו מילות מפתח מביאות אליכם את מירב התנועה ואילו לא? אילו מילות מפתח מביאות משתמשים שגם ממשיכים הלאה לדפים אחרים בתוך האתר? את האופטימיזציה עבור אילו מילות מפתח יש לשפר? בקיצור - העובדה לעולם לא מסתיימת.

2. מילות חיפוש נוספות
לעיתים קרובות תגלו שמשתמשים ביצעו חיפושים עליהם כלל לא חשבתם, ובכל זאת הגיעו אליכם. במצב זה כדאי לבדוק האם אתם ממוקמים היטב עבור מילות מפתח חדשות אלו, או שמשתמש מצא אתכם בדף השני או השלישי של תוצאות החיפוש. יתכן כי כדאי לחשוב על אופטימיזציה גם עבור מילים חדשות אלו.

לסיכום
מטרת מחקר למילות מפתח היא הכנת רשימה של מילות המטרה הטובות ביותר שעבורן יקודם האתר. כדי להגיע לרשימה סופית קודם כל יש צורך בהכנת רשימת מילים ראשונית, על ידי למידת האתר המקודם והכרת הארגון אותו האתר מציג. השירותים והמוצרים אותם האתר מציג הם בדרך כלל המועמדים הטובים למילות מפתח. את הרשימה הראשונית מרחיבים לרשימה מפורטת יותר של מילות מפתח וצירופי מילות מפתח. ניתן למצוא רעיונות להרחבת הרשימה הראשונית בדרכים שונות כגון שימוש במילונים, לקיחת רעיונות מאתרים מתחרים, ועריכת סקר בקרב עובדים ולקוחות. לבסוף, את הרשימה המורחבת ממיינים ובוחרים את מילות החיפוש המתאימות ביותר על פי הקריטריונים המפורטים למעלה.

נוסחת הניצחון: מקסימום פופולאריות, מינימום תחרות, מקסימום פילוח



שם
טלפון
דוא''ל