073-2865666 :’טל
English

כלים לניהול

ניתוח SWOT

ניתוח SWOT הוא הניתוח האפקטיבי ביותר עפ"י סקר שערך מוסד ללא כוונת רווח בשם SCIP, ארגון בינלאומי המאגד מנהלים ואנשי עסקים המכירים ופועלים בתחום המודיעין העסקי והתחרותי.

הארגון בודק את חוזקותיו וחולשותיו מול המתחרים בשוק ומעריך את ההזדמנויות והאיומים הקיימים בסביבתו העסקית. בניתוח SWOT טוב, תנותח סביבת המשימה ω מיקרו, והענף או תת הענף כולו ω 

המודלים השונים של ניתוחי SWOT מודדים את מידת ההתאמה של אסטרטגית הארגון לסביבה ומאפשרת כיווני דרכים, שיעצימו את החוזקות וההזדמנויות ויגנו על הארגון בפני חולשותיו ואיומי הסביבה. בשל היות החוזקות והחולשות ברובם פקטורים פנימיים בחברה, ובשל היות האיומים וההזדמנויות קשורים לסביבה החיצונית, ניתוח SWOT נקרא גם ניתוח סביבה עסקית או ניתוח פנימי-חיצוני.

לפרטים
סיעור מוחות לחשיבה יצירתית
סיעור מוחות הוא במהותו תהליך של חשיבה קבוצתית, נוהל לגיוס משאביה היצירתיים של הקבוצה לפתרון בעיות ופיתוח רעיונות. קבוצות יכולות להיפגש, לבצע סיעור מוחות, ולהפיק במהירות רעיונות ופתרונות אפשריים לבעיות. את אלה ניתן להעריך, למחוק את הבלתי-שימושיים וללטש וליישם את הרעיונות המבריקים.

לפרטים
ניתוח PEST

ניתוח PEST הוא כלי שימושי לתיאור הסביבה החיצונית (Macro) בה פועלת הפירמה. הניתוח בודק את ההשפעה של כל אחד מהגורמים, ואת התגובה ההדדית ביניהם, על העסק. סקירת הגורמים הללו חיונית אם הם דורשים התייחסות במסגרת השאלה "כיצד העסק צריך להגיב להשפעות הללו". ההתייחסות תבוא לידי ביטוי בתוכנית האסטרטגית ובתוכניות המגרה, כהגנה מפני איומים.

ניתוח PEST הוא כלי מדידה עסקי, ומומלץ להשתמש בו לתכנון אסטרטגיה עסקית, תוכניות שיווק, פיתוח מוצרים ומחקר. [1]

לפרטים
מודל חמשת הכוחות של פורטר

מודל חמשת הכוחות התחרותיים פותח ע"י מייקל א. פורטר (Michael E. Porter) בספרו “Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors” אשר פורסם בשנת 1980. מאז, מודל זה הפך כלי חשוב בניתוח מבנהו העסקי של ארגון בתהליכים אסטרטגיים.

מייקל פורטר נולד ב Michigan, ארה"ב. בשנת 1969 הוא סיים את לימודיו במגמה של הנדסת מכונות ואווירונאוטיקה באוניברסיטת פרינסטון. הוא המשיך את לימודיו בבית הספר לניהול של הרווארד שם קיבל תואר MBA ב-1971 ותואר Ph.D בכלכלה עסקית ב-1973. פרופסור פורטר מומחה עולמי בתחום האסטרטגיה תחרותית ומחברם של 17 ספרים ו-125 מאמרים.

לפרטים
השלבים בפיתוח מוצרים חדשים

הצורך בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים ומפתיעים משותף לרוב הארגונים. צורך זה הוליד טכניקות יישומיות המסייעות באופן משמעותי להעלות את היקף ואיכות הרעיונות למוצרים ושירותים חדשים.
לפרטים
הסכם סודיות

How should you create a good confidentiality agreement?
A guide to creating NDAs, with detailed information about which clauses to use and how   should those clauses be phrased...

Click here for more details

לפרטים
גיוס הון
מאמר זה נועד לסקור ולו חלק מהקריטריונים שיש לשים עליהם דגש בדרככם באיתור משקיע פוטנציאלי.
בראש הרשימה עליכם להאמין בעצמכם. על מנת לגרום למשקיע להאמין בדרככם ולהפקיד בידכם את מיטב כספו עליו קודם כל לראות את הניצוץ בעינכם. אותו ניצוץ חסר פשרות וחדור אמונה שהמיזם יצליח. היזמים הטובים ביותר הם אלו המוכנים קודם כל להשקיע ולהפסיד את כספם שלהם בטרם הם מנהלים את כספם של אחרים...

לפרטים
תוכנית שיווק באינטרנט
חשיבות שיווק באינטרנט מתעצמת ונמצאת בגידול מתמיד לצד התחזקות השימוש במדיית האינטרנט.
לפרטים
מחקר מילות מפתח
שלב חשוב ומכריע בקידום האתר דרך מנועי חיפוש זהו השלב הראשוני של מחקר מילות מפתח. אם תכוונו את כל המאמצים שלכם לקידום האתר עבור מילות מפתח שאינן נמצאות בשימוש, או עבור מילים שכמעט בלתי אפשרי להשיג עבורן דירוג טוב בגלל התחרות, אתם עלולים לבזבז חודשים של המתנה לפני שתבינו שאתם צריכים לשנות כיוון
לפרטים
שם
טלפון
דוא''ל